Nog niet zo lang geleden toonden we allemaal onze dankbaarheid aan het zorgpersoneel dat aan het front stond in de strijd tegen het coronavirus door elke dag voor hen te applaudisseren. De pandemie heeft de aandacht gevestigd op de werklast van het zorgpersoneel, maar dat is geen nieuw probleem. We weten ook dat ze meer dan alleen applaus nodig zullen hebben om dit probleem op te lossen. Zorgverleners hebben concrete steun nodig, met tools die hen helpen bij hun werkstromen en werklast.
Volgens Giovanni Briganti, dokter en arts-onderzoeker in het Brugmann-ziekenhuis, kan artificiële intelligentie een mogelijke oplossing zijn. Een ‘slimme’ computer kan zelfstandig taken uitvoeren, zoals de automatisering van facturatie en van het betaalproces. Zo kan personeel meer tijd besteden aan het verzorgen van patiënten.
Naast het helpen van patiënten en zorgverleners kan AI de sector helpen om sneller vooruitgang te boeken op het vlak van preventie en voorspellingen binnen de gezondheidszorg. Daarnaast is er potentieel op het vlak van onderzoek en ontwikkeling, omdat ons klassieke ontwikkelingsproces voor geneesmiddelen lineair verloopt. Daarom zou AI ook daarbij voordelen kunnen opleveren. Bij Roche zijn we onze capaciteit in gegevensbeheer en geavanceerde analyse aan het uitbreiden. Zo kunnen we een toonaangevende expert zijn in wetenschappelijke en medisch relevante inzichten.
Lees dit
R.E. : Pharm E. De Bruyne - M-BE-00001192 - Created on 08/02/2022
De informatie op deze site is bedoeld voor een breed publiek en kan productdetails of andere informatie bevatten die niet van toepassing of geldig is in uw land. Wij maken u erop attent dat wij geen enkele verantwoordelijkheid nemen voor het benaderen van deze informatie, die mogelijk niet in overeenstemming is met geldende juridische procedures, wet- en regelgeving, registraties of gebruiken in uw land.